PERSATUAN SISWAZAH SABAH SESI 2015/2016

PERSATUAN SISWAZAH SABAH SESI 2015/2016

Sunday, January 29, 2012

Bulatan Gembira KRU Beaufort !


Alhamdulillah .. Program Bulatan KRU Beaufort telahpun selamat dijalankan pada 29 Januari 2012 yang bertempat di Taman Tasik Majlis Daerah Beaufort belakang Pejabat Daerah Beaufort ..
Alhamdulillah juga , program ini dihadiri oleh beberapa ahli KRU dan bukan ahli KRU dengan dibantu oleh 4 orang PSS ... 2 orang ahli PSS yang hadir pada hari tersebut merupakan ahli PSS yang pulang bercuti ..

Aktiviti pertama yang kami lakukan pada bulatan gembira ini ialah sesi taaruf .. dah memang adat setiap perjumpaan pasti akan dimulakan dengan sesi taaruf .. Sesi taaruf sempena bulatan gembira amat berbeza dengan sesi taaruf program yang lain .. Sesi taaruf sempena bulatan gembira pada kali ini ialah kami diarahkan oleh kakak Faci kami membuat satu barisan panjang .. Kemudiannya , kami diarahkan untuk berbaris mengikut tarikh hari lahir .. dari yang tua kepada yang muda tanpa bersuara .. Setiap orang yang salah barisannya akan didenda ketuk ketampi 5 kali ..

Selesai sahaja sesi taaruf , kami telah dibahagikan kepada empat kumpulan .. Kemudian , sesi bersama PSS pun bermula .. Kami diarahkan untuk mencari kawasan yang redup di sekitar tasik tersebut dan diarahkan untuk tidak pergi jauh .. Setiap kumpulan akan diuruskan oleh seorang faci .. Sesi pertama bersama PSS adalah sesi berkongi ilmu .. Selesai sahaja sesi pertama ini , kami pun beralih ke sesi kedua , di mana sesi ini menguji tahap stamina , dan tahap kecerdasan otak kami untuk mengingati sesuatu perkara .. Pada sesi kedua bersama PSS ne , kami diarahkan untuk mencari peta lengkap yang terletak tidak jauh dari tempat usrah kami dan kami juga turut diberikan sepatang pensel dan sepotong pemadam serta sekeping kertas yang mempunyai peta yang kurang lengkap ..

Selesai sahaja sesi kedua itu , sesi kami yang terakhir ialah sesi bergambar .. Dan gambar-gambar itu akan kami kongsikan di dalam blog ini .. sebelum itu , kami ingin mengucapkan ribuan TERIMA KASIH kepada yang sudi datang program bulatan gembira ini..
Usrah bersama PSS

Aktiviti melengkapkan peta

KRU dan PSS

Mencari peta

Melengkapkan peta

^^



Sumber : Blog Rasmi KRU Beaufort

0 comments:

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Best Web Hosting Coupons