PERSATUAN SISWAZAH SABAH SESI 2015/2016

PERSATUAN SISWAZAH SABAH SESI 2015/2016

Monday, February 6, 2012

Ziarah Mesra KRU-B Ke Rumah Anak Yatim Al Aman

NAHNU MUSLIM !
Alhamdulillah .. Satu lagi program Kelab Remaja Ukhuwwah Beaufort berjaya diselesaikan .. Alhamdulillah ..

Program yang diperkatakan adalah Program Ziarah Mesra KRUB ke Rumah Anak Yatim Al-Aman Beaufort pada 6 februari 2012 .. Program ini turut dihadiri oleh Kelab Remaja Ukhuwwah cawangan Kota Kinabalu , para penduduk RAY Al-Aman , dan 2 orang non-muslim .. Di kesempatan ini , kami ingin mengucapkan ribuan terima kasih kepada semua yang sudi hadir ke program kami pada hari tersebut , dan terima kasih kepada ustaz Awang Mohd.Nor yang sudi datang memberi ceramah kepada kami semua .. Syukran jazilan .. Seterusnya , jutaan terima kasih kami berikan juga kepada KRUKK kerana sudi menghadiahkan KRUB 'bookmarks' .. insyaAllah , kami akan menjaga bookmarks itu dengan sebaik yang mungkin ..

Berbalik kepada program Ziarah Mesra ini , berikut merupakan tentatif program Ziarah Mesra :

7.00-8.00 am : Ketibaan & Pendaftaran
8.00-8.30 am : Ceramah Ustaz Awang
8.30-9.30 am : 'Ice Breaking' , sesi taaruf dan LDK
9.30-10.30 am : Slot bersama PSS
10.30-11.00 am : Slot Bersama KRUB
11.00-11.30 am : Minum pagi 
11.30-12.30 am : Majlis penutupan , nasyid , makan dan solat zuhur

Sesi pembukaan tirai program kami dimulakan dengan nyanyian lagu nasyid yang "Rasulullah" by Hijjaz .. Setelah itui , slot ceramah bersama Ustaz Awang pun dimulakan .. Slot Ceramah daripada Ustaz Awang amatlah menarik perhatian sekali .. Slot ceramah Ustaz Awang mengandungi unsur-unsur lucu tetapi apa yang disampaikan olehnya amat berkesan dan terterap di dalam minda dan hati .. Selesai sahaja slot ceramah bersama Ustaz Awang , slot LDK pun bermula .. pada mulanya , setiap orang diarahkan untuk mencari sambungan kepingan kertas yang mereka dapat , dan kepingan kertas itulah yang menentukan ahli kumpulan mereka .. Seterusnya , sesi taaruf pun dimulakan dan yang seronoknya sesi taaruf ini , mereka disuruh melukis  muka mereka sendiri lalu menukarkan kertas masing-masing kepada rakan yang lain .. 

Ketika jam menunjukkan ke angka hampir 10.30 am , sesi taaruf diberhentikan dan sesi fotografi diawalkan kerana para sahabat dari KRUKK akan pulang ke Kota Kinabalu pada jam 11 mengikuti Kereta Api .. Selesai sahaja menghantar KRUKK pulang , acara sukaneka pun dimulakan .. Untuk pengetahuan umum , acara sukaneka merupakan Slot Bersama KRUB .. Alhamdulillah , PSS Beaufort telah memberikan peluang kepada kami , KRUB untuk menjalankan slot kami sendiri .. Alhamdulillah ^^ .. Hampir setengah jam menjalankan slot kami , maka berakhirlah aktiviti KRUB bersama RAY Al-Aman Beaufort .. 

Selepas berakhir semua aktiviti , kami telah menjamu penduduk RAY Al-Aman dengan hidangan minum pagi .. Selanjutnya , selesai sahaja minum pagi , kami meneruskan program ini dengan majlis penutupan .. Setelah majlis penutupan , persembahan nasyid dari RAY dan beberapa ahli KRUB yang hadir diadakan .. 

Dengan persembahan nasyid daripada RAY dan KRUB maka berakhirlah program kami pada hari itu .. Kami juga telah menyajikan para penduduk RAY dengan makanan tengahari .. Seterusnya , selesai sahaja menjamu selera , solat zuhur pun didirikan .. Setelah itu , satu persatu kelibat manusia meninggalkan perkarang RAY Al-Aman Beaufort .. 

Maka dengan itu berakhirlah juga coretan ini dan turut diselitkan beberapa keping gambar kami sewaktu berada di RAY :D





*GAMBAR KENANGAN*





Rumah Anak Yatim Al-Aman Beaufort

Penceramah Terhebat : Ustaz Awang

Penduduk RAY muslimat

Penduduk RAY muslimin


K.I.T.A

A.L.L.A.H

H.A.T.I

P.S.S

Sesi taaruf

LDK

Sukaneka

Sukaneka RAY bersama KRUB

Semangat sukaneka

menjamu selera :)

:D

Persembahan Nasyid RAY



KRU-B Muslimat

^^

KRUKK dan KRUB

Salam perpisahan dari KRUKK

KRUKK



Gambar kenangan

Gamber kenangan
Barisan AJK KRUB 

sekian ~ Assalamualaikum ^^

"Barangsiapa yang membelai kepala anak yatim kerana Allah SWT , maka baginya kebaikan yang banyak daripada setiap rambut yang diusap .. Dan barangsiapa yang berbuat baik kepada anak yatim perempuan dan lelaki , maka aku dan dia akan berada di syurga seperti ini , Rasulullah SAW mengisyaratkan merenggangkan antara jari telunjuk dan jari tengahnya .. " [ Hadis riwayat Ahmad ]

0 comments:

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Best Web Hosting Coupons