PERSATUAN SISWAZAH SABAH SESI 2015/2016

PERSATUAN SISWAZAH SABAH SESI 2015/2016

Wednesday, April 11, 2012

[PSS Putatan] Qiamullail di SMK Sanzac, Sembulan, SABAH

Menjamah Sedikit Kudapan selepas Kuliah Subuh

SMK Sanzac : Sempena cuti umum Pertabalan Agong Malaysia yang ke-14, pada tanggal 10 April 2012 yang lalu, PSS Putatan telah mengambil kesempatan yang ada untuk menjenguk adik-adik di SMK Sanzac dan sempat berqiamullail bersama mengisi keheningan malam yang tenang memohon keampunan kepada Allah s.b.t.

Seawal 3.30 pagi, PSS dan pelajar-pelajar telah bangun dan menghidupkan malam dengan beberapa solat sunat seperti Solat Sunat Tahajjud, Hajat, Taubat dan Solat Sunat Witir sebagai Khatimah Qiamullail. Si antara solat-solat sunat itu, diselit dengan zikir-zikir munajat yang mensyahdukan.

Kemudian, diteruskan dengan solat Subuh secara berjemaah dan Kuliah Subuh ringkas. Kemudian, pihak PSS telah dijemput oleh pihak sekolah untuk menjamah sedikit kudapan yang disediakan oleh pihak sekolah di Dewan makan sekolah.

Alhamdulillah, walaupun pertemuan hanya sebentar, namun, Ukhwwah yang terbina di antara pihak PSS dan pelajar sekolah kian utuh. Insyaallah, ada masa, PSS akan terus bersama pelajar-pelajar Sanzac berkongsi sedikit ilmu dan pengalaman yang ada.
Bersama beberapa pelajar yang komited hadir Usrah.

1 comments:

perantauan.... said...

wah...abg zaiem la :)

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Best Web Hosting Coupons