PERSATUAN SISWAZAH SABAH SESI 2015/2016

PERSATUAN SISWAZAH SABAH SESI 2015/2016

Wednesday, August 1, 2012

[PSS & KRU KK] Halaqah Ramadhan v1.0

Dengan Nama Allah Yang Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang

Alhamdulillah. Tiada kata yang lebih baik diungkapkan selain kata puji bagi Allah itu tika melihat remaja-remaja Islam sangat hajat kepada tarbiyah Allah.

Pada 21 Julai 2012 bersamaan dengan 1 Ramadhan 1433H yang lalu, Persatuan Siswazah Sabah Kota Kinabalu telah mengadakan sebuah program pentarbiyahan diri di bulan Ramadhan yang diberi nama 'Halaqah Ramadhan'. Bertempat di Sekolah Rendah Al-Hafidz, Bandar Sierra, program ini disertai oleh seramai 30 orang peserta daripada serata sekolah di kawasan Kota Kinabalu. Antaranya ialah, SMK Inanam, SMK Likas, SMK Tobobon dan SM Perempuan Likas.

Program ini bertujuan untuk melahirkan rasa keinsafan di kalangan peserta dalam menghadapi Ramadhan di samping memberi kefahaman Islam sebagai cara hidup.

Pengisian yang disajikan kepada para peserta ialah sekitar lingkungan pemahaman asas berkenaan dengan Ramadhan di samping pengisian-pengisian yang bersifat umum seperti aqidah, ibadah dan akhlak.

InsyaAllah, Persatuan Siswazah Sabah Kota Kinabalu akan mengadakan Halaqah Ramadhan kali kedua pada masa akan datang. Diharap program-program sebegini mampu menjadi titik permulaan untuk kita lebih menghayati makna dan maksud Ramadhan. InsyaAllah~



Disediakan oleh :
Mohd Shahfieq bin Sabdin
Exco Urusan Media,
Persatuan Siswazah Sabah Kota Kinabalu

0 comments:

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Best Web Hosting Coupons