PERSATUAN SISWAZAH SABAH SESI 2015/2016

PERSATUAN SISWAZAH SABAH SESI 2015/2016

Tuesday, June 19, 2012

Rehlah KRUKB (Muslimin) di Kg Kuala Abai, Kota Belud, SABAH.





4 JUN 2012
       Assalamulaikum W.B.T alhamdulillah pada 4 jun yang lalu kru  kb (muslimin) telah mengadakan rehla yang bertempat di pantai terang bulan bersebelahan dengan kampung Kuala Abai.Rehla kali ini di lakukan secara santai sahaja tidak banyak aktiviti yang dilakukan dan rehla ini diketuai oleh Abang Fauzi yang merupakan timbalan presiden I persatuan siwazah sabah.Perjalanan yang sepatutnya bertolak ke tapak program pada jam 7 pagi terpaksa di tangguh beberapa jam di sebabkan hujan turun dengan lebatnya.Tepat jam 9.30 hujan pun telah reda dan kami pun bertolak ke tapak program.

Antara kenderaan yang di gunakan untuk mengangkut ahli kru


10.10 AM
    
    Kami pun tiba di pantai.Pekara pertama yang dilakukan setelah sampai ialah membersihkan tempat dan mencari kayu untuk menghidupkan api.
Antara tukang masak yang di import khas


Saudara saibullah


Sementara menunggu ikan masak untuk di makan kami pun pergi mandi di pantai yang diketuai oleh saudara Hashim



Ini ialah atlet yang akan pergi ke sukan olimpik landon





11.11 am
  Setelah sejam mandi akhirnya makanan siap di masak.Kami pun makanlah






Tidur atas pokok.kamu ingat cincai ka aku ini





Tepat jam 1.30 Petang, program rehlah sampai ke penghujungnya.. Apa yang penting, misi rehlah pada kali ini iaitu mengeratkan lagi tautan ukhuwah dan silaturrahim di kalangan ahli muslimin KRU dan PSS, InsyaAllah dapat dicapai. Mohon maaf atas sebarang kekerangan dan kelemahan, dan apa yang baik datang dari perancangan Allah S.W.T.
~Ukhuwah itu bagai seutas tasbih, ada awal tiada penghujung.Dicipta untuk mengingatinNya, dibahagi untuk cintaNya, dan diratib untuk redhaNya~

0 comments:

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Best Web Hosting Coupons