PERSATUAN SISWAZAH SABAH SESI 2015/2016

PERSATUAN SISWAZAH SABAH SESI 2015/2016

Sunday, March 25, 2012

Qiamullail Perdana PSS & KRU Mac 2012 Beaufort, Sabah

Gambar kenangan ^_^' 
Assalamualaikum WBT ..
Alhamdulillah ..
Dengan Izin Allah SWT , satu lagi program PSS dan KRU Beaufort iaitu Qiamullail Perdana PSS dan KRU Beaufort kali ke-4 telah berjaya dijalankan dengan jayanya .. Alhamdulillah .. Syukur Ke hadrat Illahi yang Maha Kuasa lagi Maha Penyayang ..
*Berikut merupakan Serba Sedikit mengenai program Qiamullail Perdana PSS dan KRU Beaufort kali ke-4 :
AJK Muslimat
Poster Qiamullail PSS dan KRU Beaufort kali ke-4
Tarikh : 24-25 Mac 2012
Tempat : Masjid Pekan Beaufort
Yuran : RM 4.00
Tema : " Andainya DIA bersama dengan kita"
Bookmark Khas Qiamullail Perdana PSS dan KRU Beaufort kali ke-4

Alhamdulillah .. Program Qiamullail Perdana PSS dan KRU Beaufort kali ini telah dihadiri seramai 85 orang peserta .. Istimewanya Qiamullail Perdana PSS dan KRU Beaufort pada kali ini adalah apabila terdapat beberapa peserta jauh terutamanya dari SMK Western (2 orang) , SMK Membakut ( 3 orang) dan terdapat juga dua orang budak Sekolah Rendah Daerah Beaufort ..
Alhamdulillah ..
Pendaftaran
Pendaftaran peserta
Seawal pagi , Program Qiamullail Perdana PSS dan KRU Beaufort dimulakan dengan sedikit taklimat kepada para peserta dan seterusnya beberapa slot seperi LDK dan beberapa aktiviti telah dijalankan sebelum solat Zuhur menjelang tiba .. 
Sesi usrah
Sesi usrah
Seterusnya , setelah solat Zuhur , para peserta menjalankan satu lagi aktiviti sebelum makan tengahari .. Setelah makan tengahari , program disambung lagi dengan beberapa slot istimewa yang telah disediakan sehingga waktu Asar tiba .. Selesai sahaja menunaikan solat asar , Bacaan Al-Mathurat diadakan dan telah dipimpin oleh PSS Beaufort iaitu Abang Hasmadi Hasbi .. Selanjutnya , program diteruskan lagi dengan nyanyian lagu tema yang bertajuk "Rindu Muhammadku - Haddad Alwi" oleh para peserta .. Setelah itu , slot kuliah pun dimulakan dan slot kuliah pada waktu asar ini telah dijalankan oleh Ustaz Syahriul Ismail .. Selesai sahaja slot kuliah , para peserta telah diberikan pelepasan untuk mengurus diri masing-masing sebelum waktu maghrib menjelang tiba .. Selepas solat maghrib , sedikit kuliah maghrib telah diadakan sehingga waktu isyak menjelang tiba ..
Makan ^^
Selesai sahaja solat isyak , para peserta telah diberikan makan malam dan setelah itu , program diteruskan lagi dengan sesi aktiviti  .. Selepas selesai sesi aktiviti , "Malam 1 Bintang" telah diadakan .. Seterusnya , sesi muhasabah pun dimulakan .. Sesi muhasabah pada kali ini telah dipimpin oleh Abang Hasmadi dan Abang Fazrin dimana sesi muhasabah mereka telah berjaya melunturkan hati setiap insan untuk mengalirkan air mata .. Hebatnya sesi muhasabah ini apabila peserta yang 'rock-rock' juga turut mengalirkan air mata .. Alhamdulillah .. Sesi muhasabah juga merupakan slot terakhir untuk malam sabtu 24.03.2012 ..
AJK dan Peserta Muslimah Qiam
Peserta Muslimin
Sesi Aktiviti
Seawal 3.30 pagi , para peserta telah dikejutkan , dan seawal 4.00 pagi , qiamullail telah dijalankan dan diisi dengan beberapa Zikir sehingga waktu subuh .. Slot kuliah subuh juga telah disampaikan oleh seorang Ustaz yang tersangat hebat .. Alhamdulillah .. Selesai sahaja kuliah subuh , para peserta diarahkan untuk mengemas tempat program kerana seawal jam 8.00 , satu program lain akan dijalankan di masjid Beaufort .. 
Sesi penggulungan Program kali ini juga amatlah isitmewa kerana sesi penggulungan telah diadakan di tempat letak kereta Masjid Pekan Beaufort .. Selesai sahaja sesi penggulungan , sesi fotografi telah diadakan dan dengan sesi fotografi itu , maka berakhirnya Program Qiamullail Perdana PSS dan KRU Beaufort kali ke-4 .. Alhamdulillah ^_^' ..
*Sesi Fotografi*
Penghulu Qiamullail
Penghuluwati Qiamullail
Sesi Penggulungan
Sesi Penggulungan
Sesi aktiviti
Gambar kenangan

0 comments:

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Best Web Hosting Coupons