PERSATUAN SISWAZAH SABAH SESI 2015/2016

PERSATUAN SISWAZAH SABAH SESI 2015/2016

Tuesday, August 21, 2012

[PSS & KRU Kundasang] Ziarah mahabbah PSS & KRU Kundasang


         Pada 18 Ogos 2012 yang lepas, Pss dan Kru Kundasang telah mengadakan satu program iaitu ziarah mahabbah. Program ini adalah satu program yang berbentuk kebajikan iaitu menyampaikan sumbangan berbentuk barang keperluan asas seperti beras, tepung dan pakaian kepada golongan yang kurang berkemampuan.

    Pss dan Kru kundasang telah menyampaikan sumbangan di kampung-kampung sekitar ranau iaitu bermula daripada kampung Semuruh kemudian ke kampung Purakagis kemudian ke kampung tambiau kemudian ke kampung toboh baru kemudian ke kampung kiwawoi dan akhir sekali di kampung mohimboyon.

    Tujuan utama program ini diadakan adalah untuk membantu meringankan bebanan saudara semuslim menjelang hari raya aidilfitri sesuai dengan hadith nabi saw : "tidak beriman seseorang itu sehinggalah dia mencintai saudaranya sepertimana dia mencintai dirinya sendiri". Disamping itu, ini juga merupakan salah satu medium untuk menyampaikan dakwah islam itu sendiri iaitu dakwah bil Hal. kalau dilihat keberjayaan dakwah nabi saw. 70% dakwahnya berjaya adalah melalui dakwah bil Hal. Apa yang kami harapkan adalah tersebarnya nilai-nilai islam itu diseluruh dunia. InsyaALLAH yang bermula daripada usaha kecil di peringkat daerah ranau ini.

      walaupun dalam keadaan panas terik dan berpuasa, semua ajk nampak bersemangat dan tidak sabar untuk menjalankan ekspedisi ziarah mahabbah bulan ramadhan. Syukran jazilan 'ala kulli hal, semoga rahmat ALLAH bersama dengan anda semua.

Ajk tengah melekatkan kad ucapan selamat hari raya disetiap pek beras 



bergambar sebelum ekspedisi ziarah mahabbah

Doa dipohon untuk keselamatan dan keberkatan program ziarah mahabbah

wakil Pss dan Kru kundasang menyampaikan sumbangan

Pengerusi(berbaju hitam) Pss kundasang menyampaikan sumbangan

ketibaan di kampung tambiau
(penduduk kampung adalah majoriti beragama kristian)

Ketibaan di kampung toboh baru



Kampung mohimboyon

 kampung purakagis

0 comments:

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Best Web Hosting Coupons