PERSATUAN SISWAZAH SABAH SESI 2015/2016

PERSATUAN SISWAZAH SABAH SESI 2015/2016

Friday, May 27, 2011

CUTI OH CUTI!!!!!

Alhamdulillah syukur dipanjatkan ke hadrat Allah SWT yang dengan izinNya memberi begitu banyak nikmat yang tidak terhingga. Kepada sahabat-sahabat, adik-adik dan rakan pembaca, didoakan semoga dalam keadaan sihat fizikal dan rohani. Sihat iman dan meningkat taqwa. Bahawa liku perjuangan ini satu jalan yang bukan untuk dipermainkan, satu jalan yang belum ada penghujungannya setelah ia bermula ribuan tahun yang lalu. Lalu itulah pesan Syed Qutb kepada adiknya saat syahid menunggu ditali gantung dalam kalam warkah terakhirnya.

"Wahai adikku, perjuangan ini akan menjadi berat dan menakutkan andai kau merasakan dirimulah sebagai pemula dan pengakhirnya perjuangan, ketahuilah kita ini hanya mata rantai yang apabila tiba masanya akan pergi, akan diganti dengan mata rantai yang lain, lalu janganlah engkau berasa gentar pada tali yang bakal meragutnya nyawaku."

Alhamdulillah, cuti semester untuk kampus juga telah bermula dan akan berakhir pada September ini. Ruang dan peluang ini perlulah dimanfaatkan dengan sebaiknya. Kepada sahabat-sahabat yang berkelapangan bolehlah menghubungi kawasan masing-masing dan merujuk taqwim untuk program-program PSS kawasan.
JOM sama-sama manfaatkan cuti kita!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

0 comments:

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Best Web Hosting Coupons