PERSATUAN SISWAZAH SABAH SESI 2015/2016

PERSATUAN SISWAZAH SABAH SESI 2015/2016

Friday, February 18, 2011

Kampus oh Kampus

Dua hari lalu, maulid nabi telah berlalu, tiga hari lalu, Valentine's day pula. Alhamdulillah, banyak usaha-usaha dikalangan mereka yang faham, mengajak kepada yang ma'ruf dan mencegah yang mungkar dilakukan dalam membasmi berleluasanya Valentine's day. Dari sekecil-kecil usaha sama ada melalui blog, sehingga ke pengedaran risalah dan tindakan dari pihak yang berkenaan turut dilakukan. Almaklum saja lah, 14 Februari ini sangat digemari oleh pasangan kekasih. Paling teruk sekali, hari cuti Maulid Nabi pun ramai juga yang mengambil kesempatan menyambut hari Valentine ini. Ada cutilah katakan. 14 kan hari bekerja. Isk!Isk!

Dunia oh dunia. Inilah yang menjadi kerisauan kekasih agung kita Nabi Muhammad SAW, bila hati takut mati dan cintakan dunia. Kecintaan yang menutup mata hati hingga yang lebih layak dicintai tidak lagi kelihatan. Tercurahlah sayang kepada sesama makhluk yang dizahirkan dengan cara-cara menyesatkan.

Sedikit pandangan dialihkan pula kepada Kampus, melupakan seketika kisah Valentine day, pasti ramai yang teringat-ingat cerita suka duka masing-masing. Zaman student la katakan. Seketika ini, kebanyakan Kampus telah memulakan gerak kerha pilihan raya Kampus PRK, macam-macam ragam, macam-macam susah dan senang, macam-macam ada pun ada juga. Si A disana dan si M disini bertungkus lumus dalam usaha merai kerusi MPP.

Walaupun kelihatannya PRK tidak sehebat PRK yang satu lagi, pasti ada juga cabaran yang kadang menguji kekuatan ahli, kadang terasa lemah, kadang teruji dengan pelajaran,walau apa pun jenis ujian yang datang, semoga usaha ke arah membawa kebenaran ini sentiasa didahulukan dengan niat kerana Allah, disandarkan pada garisan iman dan taqwa, InsyaAllah kemenangan milik kita, tidak dunia, akhirat pasti insyaAllah. Hidup2x Mahasiswa!!!

0 comments:

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Best Web Hosting Coupons